FC Barcelona og Brøndby IFs trøjer...

...havde tilbage i efteråret 2008 ingen kommerciel sponsor på brystet.

Der stod Unicef, og faktisk betalte både FC Barcelona og Brøndby IF en af verdens største velgørende organisationer et klækkeligt beløb for at få lov til at pryde deres spillertrøjer med det velkendte logo.

Det var samme tangent, ledelsen på Danmarks mest velgørende oldboyshold tænkte ud af, da ideen med at rydde brystet på holdets 30 til fordel for en velgørende samarbejdspartner opstod. 

Der var vanen tro ikke langt fra hensigt til handling, og i efteråret 2009 kontaktede ledelsen Unicef, Red Barnet og Røde Kors og arrangerede møder med alle tre organisationer. Både Unicef, Red Barnet og Røde Kors udtrykte begejstring for holdets ide og koncept, og det var nu et spørgsmål for holdets ledelse om at vælgende den mest passende samarbejdspartner.

Valget faldt til sidst på Røde Kors, som blev stillet en GARANTI i sigte på levering af fodboldtøj til 1000 børn i Uganda - udstyr til en værdi af 500.000 kr! Seks måneder senere besøgte ledelsen igen Røde Kors' danske hovedkvarter på Blegdamsvej på Østerbro med en check, der var dobbelt så stor som lovet

DRK 2009

Året efter så Koncept 24-7-365 dagens lys. I stedet for 'kun' at hjælpe afrikanske børn med fodboldudstyr, ønskede Danmarks mest velgørende oldboyshold at støtte mere holistisk. Derfor inkluderede støtten til Røde Kors det år også skolegang til 300 børn og unge (værdi 115.000 kr) foruden fodudstyr til en værdi af 1.000.00 kr.

DRK 2010

Det tredje 'ben' i konceptet var 25.000 vacciner, som holdet sendte ud i verden via Unicef. 

Unicef_2010

I 2011 faldt valget på ADRA Danmark, som bygger huse til tilbagevendte flygtningefamilier i Burundi. Holdets 30 spillere stod for ét hus hver, hvorfor årets koncept fik navnet Oldboys30Huse. Der kom siden et par huse oveni de oprindelige, men i første omgang blev der i august 2011 leveret en check til ADRA Danmark på 31 huse. 

ADRA

I sæson 2012 vendte Danmarks mest velgørende oldboyshold tilbage til Røde Kors som samarbejdspartner og leverede i oktober 2012 det håndgribelige bevis på sæsonens velgørende anstrengelser i form af en check på fodboldudstyr til en værdi af 1.250.000 kr

ALU-SIS hos Røde Kors okt 2012 

Sponsorer
Hummel
Boshop

Copyright 2012  /  Danmarks Mest Velgørende Oldboys  /  kontakt@fodboldtilforskel.dk  /  Bliv sponsor